zgłoś udział

Cała marża dla dealera?

12 Kwiecień, 2018
 

Przenieśmy się na chwilę do alternatywnej rzeczywistości, w której dealer ma do dyspozycji pełną wysokość marży, a bonusy za realizację planów sprzedażowych nie istnieją. Takiego scenariusza – według „Barometru” opublikowanego na łamach ostatniego numeru miesięcznika „Dealer” – oczekiwałoby aż 75 proc. dealerów. Są jednak przeciwnicy takiego rozwiązania. Spodziewają się oni, że konkurenci oddawaliby zbyt dużą część marży klientom, zmuszając ich do tego samego, co miałoby negatywny wpływ na rentowność dealerstwa. Temat rozpoczęty na łamach „Dealera” będzie kontynuowany podczas Dealer Kongres. W dyskusji prowadzonej przez Tomasza Betkę, redaktora naczelnego „Dealera”, wezmą udział Bogdan Kowalski i Radek Sternicki.

 

Bogusław Kowalski, Auto Idea Współwłaściciel i prezes grupy Auto Idea, dealera marek Mercedes-Benz (z lokalizacjami w Łomiankach k. Warszawy, Białymstoku i Olsztynie) oraz Mazdy (Olsztyn). W ciągu ostatnich lat jego firma zwiększyła obroty kilkakrotnie, do poziomu powyżej 380 mln zł. Sam Bogusław Kowalski należy do grona dealerskich menedżerów, którzy przykładają szczególną wagę do zarządzania finansami, dbania o płynność finansową oraz wskaźniki ekonomiczne dealerstwa. Jest także znanym w branży zwolennikiem nowoczesnego finansowania aut, czyli programów opierających się na niskiej miesięcznej racie i wysokiej wartości wykupu (tzw. HRV). W przeszłości współtworzył strukturę Mercedes-Benz Warszawa, a następnie przez 7 lat zarządzał salonem producenckim Mercedesa przy al. Jerozolimskich.

Radosław Sternicki, Odyssey Warszawa Wiceprezes zarządu i współwłaściciel firmy Odyssey, dealera Fiata, KIA, Mazdy i Nissana, posiadającego obiekty w Warszawie, Pruszkowie oraz Częstochowie. Jeden z najbardziej uznanych menedżerów branży dealerskiej, mający w dorobku szereg działań optymalizacyjnych firmy. W swojej pracy skupiał się między innymi na opracowywaniu systemu wynagrodzeń, zarządzaniu czasem i usprawnianiem procesu napraw w serwisie. W ostatnim czasie koncentrował się na projektowaniu procesów w dealerskim dziale samochodów używanych.