Dealerskie Oskary rozdane.

Paweł Czeredys Człowiekiem Roku!

Zgłoś nominacje

Wszystko jasne! Znamy ósemkę laureatów Nagród Rynku 2023. Tegorocznych zwycięzców oklaskiwała na Kongresie rekordowa, ponad 800-osobowa publika.


Zdobywców dealerskich Oskarów poznaliśmy tradycyjnie podczas wieczornej gali Kongresu Dealerów, która odbyła się 19 września w hotelu Hilton w Łodzi. Tegoroczny Kongres, w którym wzięło udział blisko 900 osób, był największą w historii dealerską konferencją w Polsce. W takiej otoczce na scenę wychodzili dealerscy laureaci Nagród 2023.

13. edycja Nagród Rynku Dealerskiego

Zgłoś nominacje

Laureaci Nagród Rynku Dealerskiego 2023

Laureaci Nagród Rynku Dealerskiego

Człowiekiem Roku Miesięcznika Dealer został Paweł Czeredys, szef Grupy PTH, który z wielkim rozmachem w zaledwie kilkanaście miesięcy odbudował (niemal ze zgliszczy) polskie struktury sieci SsangYong. I tym samym udowodnił, że menedżer z wizją – i prawdziwie dealerskim rodowodem – może realizować nawet najbardziej ambitne ogólnorynkowe cele.


Tytuł Wschodzącej Gwiazdy Rynku Dealerskiego otrzymał Sebastian Szic, który w rodzinnej firmie ciężko zapracował na swój sukces, przechodząc modelową ścieżkę kariery – od handlowca, doradcy serwisowego, aż po dyrektora zarządzającego. Dobre wyniki opolskiego dealera pokazują zaś, że zdobyte w ten sposób doświadczenie nie poszło w las.


W tym roku, już po raz drugi, przyznaliśmy prestiżowy tytuł Menedżera Roku. Walka o ten laur była bardzo zacięta i rozegrała się głównie między… dwoma nominowanymi z zeszłorocznej edycji Nagród. Ostatecznie Menedżerem Roku 2023 został Karol Obiegły, prezes zarządu Grupy Cichy-Zasada. Kapituła doceniła go za ponadprzeciętną aktywność w obszarze przejęć i inwestycji oraz skuteczną, konsekwentnie realizowaną, wizję rozwoju firmy.

Tegoroczna nagroda dla Grupy Dealerskiej trafiła z kolei do gabloty Grupy Bemo. Nowe salony, kolejne autoryzacje czy przejęcia mniejszych (choć nie małych) graczy – to tylko niektóre przykłady nadzwyczajnej i wielowymiarowej aktywności dealera, której skala i zasięg są tak duże, że aż trudno doliczyć się tu wszystkich inwestycji prowadzonych w ostatnim czasie.


Tytuł Dealera Roku z jedną lub dwiema lokalizacjami przyznano Toyocie Bielany, która mimo jednej autoryzacji i lokalizacji imponuje wynikami. W 2022 r. firma zanotowała ponad 43 proc. wzrostu sprzedaży aut (najlepszy wskaźnik na Liście TOP50), zaś jej roczne przychody wzrosły w ciągu czterech lat ponad dwa i pół raza (ze 174 mln zł w 2019 r. do 438 mln w 2022).


Tegoroczna Kapituła nie miała za to większych wątpliwości, komu powinna przypaść nagroda w kategorii Dealer Aut Używanych. Tu ze sporą przewagą zwyciężyła Grupa Plichta, największy autoryzowany dealer aut używanych w Polsce, który już od 5 lat deklasuje rywali znakomitymi wynikami w tym segmencie (wolumenowymi, ale i dbaniem o jakość i procesy).

Tytuł Dealera Flotowego otrzymała Grupa Bońkowscy, która umiejętnie zdobywa zaufanie dużych rynkowych graczy. Wielkie wrażenie robią dwie ostatnie transakcje dealera – sprzedaż 500 aut dla sieci Żabka oraz kilkudziesięciu hybryd (w obu przypadkach Toyot) dla firmy GLS.


Oczywiście jak co roku Kapituła nagrodziła nie tylko osiągnięcia biznesowe, ale i działania charytatywne. W tym roku tytuł Dealera Dobrych Uczynków powędrował do firmy Germaz z Wrocławia, wspierającej liczne inicjatywy lokalne i ogólnopolskie. Dealer angażuje się m.in. w zbiórki WOŚP, pomoc dla hospicjów, fundacji, schronisk dla zwierząt i klubów sportowych.


Najlepszych w polskiej branży dealerskiej A.D. 2023 wybrała ponad 40-osobowa Kapituła Nagród składająca się z przedstawicieli otoczenia rynku oraz laureatów nagród personalnych z poprzednich lat (75 proc. wagi wszystkich głosów), a także internauci (25 proc. wagi), którzy w tej edycji oddali niemal 8,5 tys. głosów. Jeszcze raz gratulujemy i do zobaczenia w 2024 r.


Poniżej pełna lista nagrodzonych i nominowanych.

PEŁNA LISTA LAUREATÓW NAGRÓD RYNKU DEALERSKIEGO 2023

Emil Frey Polska

Od czego w ogóle zacząć? Analizując wszystkie transakcje przeprowadzone przez Bemo w trakcie ostatnich kilkunastu miesięcy, trudno się nie pogubić, bo firma działała na wielu frontach i rynkach, zwłaszcza tam, gdzie w grę wchodziły marki Stellantisa. Wydaje się jednak, że na pierwszy plan wysuwają się poszerzenie portfolio o autoryzację Opla (Łódź, Poznań, Warszawa) oraz budowa wielomarkowego centrum motoryzacyjnego w podwarszawskich Falentach. Ale do „wyliczanki” należy też doliczyć kolejne dealerstwa Auto Clubu – stacje Citroena i Peugeota w Szczecinie, czy, sprawa zupełnie świeża – przejęcie Grupy Szpot, prowadzącej obiekty Opla, Citroena oraz Hyundaia w Swarzędzu k. Poznania.


Pozostali nominowani: Auto Forum, Grupa Cichy-Zasada

Grupa Bemo

Toyota Bielany to prawdziwy fenomen. Firma związana jest z japońską marką od ponad 30 lat. Działa w jednym dealerstwie na warszawskich Bielanach. Pojedyncza lokalizacja nie hamuje jednak dealera przed rozwojem. Wręcz przeciwnie – wypracowuje on w „mateczniku” coraz lepsze wyniki. W 2022 r. firma sprzedała 3766 nowych aut, notując ponad 43 proc. wzrostu (to najlepszy wskaźnik na Liście TOP50), zaś jej roczne przychody wzrosły w ostatnich czterech latach ponad dwa i pół raza (ze 174 mln zł w 2019 r. do 438 mln w 2022).


Pozostali nominowani: Auto-Servis Boroń, Grupa Germaz

Toyota Bielany

Największy autoryzowany dealer aut używanych w Polsce, który na czele zestawienia utrzymuje się od 5 lat. W 2022 r. sprzedaż aut z drugiej ręki na poziomie ponad 6,4 tys. szt. pozwoliła firmie wyprzedzić wicelidera (Emil Frey Polska) aż o 1,2 tys. pojazdów. Dealer prezentuje samochody używane w salonach, na placach grupy, a także na dedykowanej stronie internetowej (używane.plichta.com.pl). Grupa Plichta stawia też na wysoką jakość – każdy z pojazdów przechodzi przed sprzedażą rygorystyczny, ponadstuetapowy, proces weryfikacyjny.


Pozostali nominowani: Dynamica, RiA

Grupa Plichta

Emil Frey Polska

Firma Dominiki i Dariusza Bońkowskich z salonami w Poznaniu, Gorzowie Wlkp. i Szczecinie wie, jak zdobyć zaufanie klientów flotowych. Dealer BMW, Jaguara, Land Rovera, MINI i Toyoty owocnie współpracuje z wieloletnimi partnerami i ciągle pozyskuje nowych. Kontraktem, który może robić wrażenie, jest zrealizowana ostatnio dostawa aut dla Żabki Polska. Dealer wydał firmie 500 egzemplarzy modelu Toyota Yaris Cross Hybrid. Z kolei kilkadziesiąt hybrydowych Corolli wyjechało niedawno od dealera do GLS Poland.


Pozostali nominowani: Toyota Dobrygowski, Grupa PGD

Grupa Bońkowscy

Dom Samochodowy Germaz od lat wspiera lokalne i ogólnopolskie inicjatywy, w tym te doskonale znane – Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy czy Szlachetną Paczkę. Firma angażuje się również w promocję zdrowia oraz pomoc pacjentom borykającym się z różnymi chorobami (zwłaszcza onkologicznymi) – pomaga logistycznie m.in. fundacji Cancer Fighters oraz prowadzi zbiórki dla wrocławskiego hospicjum Formuła Dobra. Dealer angażuje się ponadto we wspieranie klubów sportowych z regionu, a także schronisk dla zwierząt.


Pozostali nominowani: Ignaszak Auto Salony, Motorpol Wrocław

Germaz

Karol Obiegły

Prezes zarządu Grupy Cichy-Zasada, lidera polskiego rynku w kategorii sprzedaż nowych samochodów (w 2022 r., licząc wolumen firmy Sobiesław Zasada Automotive, grupa sprzedała ponad 18,5 tys. aut). Minione miesiące to kontynuacja ponadprzeciętnej aktywności Obiegłego i jego dealerstw: przejęcie stacji tworzących stołeczną grupę Auto Wimar, dopinanie transakcji z bielską firmą Inter-Welm, a także liczne inwestycje obiektowe, m.in. Audi w Wieliczce, Porsche w Szczecinie oraz Audi Select Plus w Nowym Sączu i Koszalinie.


Pozostali nominowani: Krzysztof Dudziak, Andrzej Miszkiewicz

Emil Frey Polska

W opolskim dealerstwie od 15 lat, ale jako właściciel i dyrektor zarządzający – dopiero od 2022 r. Przykład modelowej ścieżki rozwoju i udanej sukcesji w ramach rodzinnej firmy. Pracował jako sprzedawca i doradca serwisowy, zarówno w Mitsubishi, jak i w Kii. Dziś firma Szic to autoryzowany dealer Kii oraz serwis Mitsubishi, który mimo pojedynczej lokalizacji osiąga dobre wyniki finansowe i wolumenowe (w ub.r. blisko 500 nowych aut).


Pozostali nominowani: Łukasz Adamski, Michał Bąk

Sebastian Szic

Odwagi i wizji nie można odmówić też Pawłowi Czeredysowi, właścicielowi Grupy PTH, odpowiedzialnemu za odbudowę polskich struktur sieci SsangYonga. Nowy importer potrzebował zaledwie kilkunastu miesięcy, by z marki, która jeszcze do niedawna była nad Wisłą jedynie Kopciuszkiem, stworzyć brand liczący się na rynku. O tym, że szef Grupy PTH nie boi się iść pod prąd, świadczą również inne inwestycje dealera – rozwijanie współpracy z siecią Stellantisa oraz kolejne importerskie plany dotyczące marek z Dalekiego Wschodu.


Pozostali nominowani: Piotr i Błażej Mrugalscy, Ireneusz Sikora

Paweł Czeredys


Laureaci ubiegłorocznej edycji Nagród Rynku Dealerskiego

Laureaci 2021

Nagrody Rynku Dealerskiego są uhonorowaniem firm i osób, które poprzez realizację ciekawych i odważnych działań osiągają wysoką dynamikę wzrostu, bądź które nowatorskimi koncepcjami i systematyczną pracą umacniają swoje biznesy oraz renomę branży dealerskiej w Polsce. Każda z nagród to docenienie nie tylko strategii i skuteczności biznesowej, ale także intuicji, charakteru i indywidualnych umiejętności laureata. Nagrody Rynku Dealerskiego przyznawane są od 2011 r.

Naciśnij przycisk i przeczytaj więcej o poprzedniej edycji Nagród i laureatach

Laureaci 2021

Obserwuj nas na:

ul. Komitetu Obrony Robotników 56
02-146 Warszawa

Tel. 22 243 63 86
redakcja@miesiecznikdealer.pl
www.miesiecznikdealer.pl