Gala Nagród Rynku Dealerskiego 2025 | Łódź, 23 września, godz. 20.00

Liderzy na trudne czasy.
Znamy oficjalne nominacje!

Tegoroczna edycja Nagród Rynku wkracza w decydującą fazę. Dziesiątki zgłoszeń z branży, wskazania od ekspertów, zakuluarowe rozmowy - za nami niezwykle zażarty etap selekcji i redakcyjnych sporów, ale... mamy to! Oto lista oficjalnych nominacji w każdej z 8 kategorii. Są nowe twarze, są starzy wyjadacze, będzie ciekawie.

A teraz wszystko w rękach Kapituły i... Waszych. Głosowanie w interenecie czas zacząć.


Głosowanie potrwa do 12 września. Oficjalne ogłoszenie zwycięzców 23 września,
o godz. 20.00
, podczas wieczornej, uroczystej gali na Kongresie Dealerów.

15. edycja Nagród Rynku Dealerskiego

Image

Kto człowiekiem roku, kto najlepszą grupą? Ogłoszenie zwycięzców wkrótce!

W tym roku tytuł Dealera Roku przyznamy w 4 kategoriach:

Grupa Dealerska (do 5 lokalizacji)

Duża Grupa Dealerska (powyżej 5 lokalizacji)

Dealer Aut Używanych

Dealer Flotowy (nagroda za skuteczną

sprzedaż i obsługę firm)

Tradycyjnie wyróżnimy nie tylko osiągnięcia biznesowe,
ale także branżowe działania charytatywne:

Dealer Dobrych Uczynków

A także przyznamy 3 prestiżowe nagrody osobiste:

Menedżer Roku

Wschodząca Gwiazda Rynku Dealerskiego

Człowiek Roku Miesięcznika Dealer

Aby zagłosować na swojego faworyta wystarczy kliknąć w poniższy przycisk!

CZYM SĄ NAGRODY RYNKU DEALERSKIEGO?

Nagrody Rynku Dealerskiego są uhonorowaniem firm i osób, które poprzez realizację ciekawych i odważnych działań osiągają wysoką dynamikę wzrostu, bądź które nowatorskimi koncepcjami i systematyczną pracą umacniają swoje biznesy oraz renomę branży automotive w Polsce. Każda z nagród to docenienie nie tylko strategii i skuteczności biznesowej, ale także intuicji, charakteru i indywidualnych umiejętności laureata. Nagrody Rynku Dealerskiego przyznawane są przez miesięcznik „Dealer” od 2011 r.

Image

Gala Nagród Rynku Dealerskiego 2025

Łódź, 23 września, godz. 20.00

Nominowani 2025

Emil Frey Polska

Polski rynek dealerski to dziś świat konsolidacji i coraz rzadziej pojawia się ktoś, kto wchodzi do gry od zera. ABC Cars to właśnie taki przypadek. Firma, która przez lata działała jako serwis blacharsko‑lakierniczy w Warszawie, od początku miała większe ambicje. Przełom nastąpił w 2022 r., kiedy spółka zadebiutowała jako dealer marki SsangYong (Katowice), a następnie Forthing (Chorzów). Dziś grupa rozwija inwestycję także w rodzimej Warszawie. W ciągu trzech lat firma zwiększyła przychody z 17 do 48 mln zł, a także wypracowała trzeci wynik sprzedażowy w sieci SsangYonga. I choć mówimy wciąż o markach niszowych, nie zdziwimy się, jeśli współpracą z ABC Cars zainteresują się wkrótce przedstawiciele innych importerstw.

Auto Frelik

Toyota Bielany

ABC Cars

Dealer Mercedesa z regionu kujawsko‑pomorskiego, który w ostatnich latach nie tyle przyspieszył, co wręcz odleciał. W 2024 r. rodzinna firma zarządzana przez Annę Frelik, przedstawicielkę drugiego pokolenia branży automotive w Polsce, przekroczyła próg 500 mln zł obrotu, a co równie ważne – znalazła się w gronie 10 proc. najbardziej rentownych dealerstw w kraju. Ostatnie dwa lata to dla grupy również czas rozmachu inwestycyjnego: dealer gruntownie przebudował salon w Bydgoszczy, zaś w Toruniu realizuje właśnie zupełnie nową inwestycję w innej części miasta.

Jeszcze pięć lat temu firma operowała na poziomie 160-180 mln zł obrotu rocznie, sprzedając niespełna 2 tysiące aut. Ale to już przeszłość. Dzięki postawieniu na nową kadrę Toyota Bielany uwolniła swój potencjał: przychody firmy rosną z roku na rok (w 2024 przekroczyły 700 mln zł), a dealer – dzięki przejęciu dealerstwa prowadzonego przez firmę Kompiński – przestał być wreszcie stacją jednoobiektową (inna sprawa, że z tej pojedynczej lokalizacji „wyciskał” blisko 5 tys. aut). By zaś lepiej zadomowić się w Płocku, Toyota Bielany uruchomiła tam również salon Lexusa, kończąc tym samym rozdział pod nazwą monobranding. A jak się okazuje, to nie koniec – bo już za chwilę nowa inwestycja w macierzystej stolicy.

Nominowani 2025

Emil Frey Polska

Czy można wejść do grona największych branżowych graczy, opierając swoją działalność na ograniczonych pojemnościowo rynkach Kalisza oraz Konina? Przykład Auto Centrum Lis, które przed rokiem sprzedało prawie 4 tys. nowych aut, dowodzi, że można, i to z powodzeniem. Ograniczony zasięg terytorialny nie przeszkodził też dealerowi w skutecznym pozyskiwaniu marek chińskich, które z miejsca zaczęły odgrywać istotną rolę w biznesowym rozwoju firmy. W tych okolicznościach pytanie, jak grupa poradziłaby sobie „na wyjeździe”, nie jest bezzasadne, a jeśli właściciele Auto Centrum Lis postawią na swoim, przekonamy się o tym już w niedalekiej przyszłości.

Grupa Gezet

Grupa Zdunek

Auto Centrum Lis

Choć na polskim rynku nie brakuje firm, które w ostatnich latach budowały się na większą skalę, żadna z nich tak skutecznie nie rozszerzała markowego portfela, jak Grupa Gezet. Jeszcze 2-3 lata temu ofertę dealera tworzyło 12 marek; obecnie firma sprzedaje auta reprezentujące ponad 20 różnych autoryzacji. Z jednej strony obserwowaliśmy więc inwestycje w brandy europejskie – Peugeota, Citroena, Renault czy Dacię, z drugiej – mówimy o bardzo odważnym wejściu w marki chińskie. Dziś to już nie tylko MG oraz BAIC, ale także Omoda, Jaecoo czy Leapmotor. Nic więc dziwnego, że wielomarkowy dealer ma za sobą zdecydowanie dobry okres potwierdzony wysokim 30-proc. wzrostem sprzedaży (drugim z rzędu).

Przykład wzorcowo zarządzanej grupy dealerskiej kierowanej przez ambitnego właściciela i doświadczonych menedżerów. Pomorski gigant od lat udowadnia, że w biznesowym kalendarzu firmy nie ma złego roku na inwestycje. Tylko w bieżącym grupa zdążyła już rozszerzyć swoje portfolio o nowe chińskie marki – Omodę i Jaecoo – oraz zupełnie nowe „adresy”, w tym Stellantis House zlokalizowany przy gdańskiej obwodnicy. Zakończenie budowy kompleksu w Trójmieście nie wyczerpuje planów dealera w najbliższym sąsiedztwie – motoryzacyjne miasteczko uzupełnią wkrótce Renault, Nisssan i Dacia. A nie poruszyliśmy jeszcze tematu Olsztyna czy zapowiedzianego przejęcia firmy Dubnicki z Koszalina...

Nominowani 2025

Emil Frey Polska

Carsed to jeden z tych – wcale nie tak licznych – dealerów, którzy w ostatnich kilkunastu miesiącach pokazali, że dział aut używanych może być realnym motorem wzrostu. W 2024 r. firma zwiększyła sprzedaż w tym segmencie o 41 proc., osiągając wolumen ponad 1,1 tys. samochodów. W górę poszły też inne kluczowe wskaźniki działu: rotacja magazynu poprawiła się o 76 proc., a relacja sprzedaży używane/nowe wzrosła o ponad połowę. Przytoczone wyniki to efekt przemyślanej reorganizacji: zatrudnienia nowych kierowników, doradców oraz wdrożenia cyfryzacji procesów (m.in. CRM, elektroniczne certyfikaty).

Grupa Cichy-Zasada

Grupa Plichta

Carsed

Wzrost rotacji stoku z 6 do 10 obrotów rocznie i skrócenie średniego czasu magazynowania aut z 60 do 36 dni – już te dwa wskaźniki pokazują, że dział pojazdów używanych jest w Grupie Cichy-Zasada traktowany na serio. A to nie wszystko, bo firma zdołała także zwiększyć skuteczność odkupu o 70 proc., co znacząco wpłynęło na poprawę całego procesu sprzedaży. Kluczowe okazały się: wdrożenie precyzyjnych procedur, inwestycje w infrastrukturę oraz autorskie narzędzia zarządcze. Na tle rynku dealera wyróżnia też Akademia GCZ Używane – wewnętrzny program rozwoju doradców i kierowników, łączący w sobie szkolenia produktowe, sprzedażowe oraz kompetencje miękkie.

Pierwszy dealer w Polsce, który przekroczył próg 10 tys. aut używanych w roku – w 2024 r. Grupa Plichta sprzedała 11 933 szt., rosnąc w ciągu dwunastu miesięcy o 36 proc. Takie liczby to efekt wieloletniej pracy nad strukturą sprzedaży: zespoły dedykowane każdej marce, proces odkupu i przygotowania pojazdów prowadzony według jasno zdefiniowanych zasad, obecność w 20 lokalizacjach, a także mocna ekspozycja – zarówno „fizyczna”, jak i online (uzywane.plichta.com.pl). W tej grupie obszar „używek” od lat nie jest tematem pobocznym – to jeden z filarów biznesu, zarządzany świadomie i z dużym zaangażowaniem właściciela.

Nominowani 2025

Emil Frey Polska

Dealer z Wrocławia ma za sobą dobry czas we flotach. Firma wygrała niedawno przetarg na dostarczenie pojazdów egzaminacyjnych na prawo jazdy kategorii B oraz B+E dla Dolnośląskiego Ośrodka Ruchu Drogowego, przekazując mu łącznie 68 samochodów. Ale to bynajmniej nie wszystko. Grupa związana z Renault, Dacią, Hyundaiem, a także – od zeszłego roku – z markami chińskimi – ma na swoim koncie również bardzo udaną transakcję w postaci wydania aż 390 aut przedsiębiorstwu United Beverages.

Nobile Cars Volvo

Toyota & Lexus Romanowski

Grupa Nawrot

Warszawski dwuoddziałowy dealer wyróżnia się wyspecjalizowanym działem sprzedaży flotowej, który obsługuje kompleksowo przedsiębiorstwa z całej Polski. Potwierdzenie tego, że Nobile Cars Volvo jest doceniane za swoją pracę, stanowi nie tylko pięciokrotne zdobycie lauru Dealera Roku w sieci Volvo, ale i wyróżnienie firmy tytułem Dealera Flotowego w plebiscycie Fleet Derby.

Grupa związana z Toyotą i Lexusem ma w segmencie flotowym znakomitą passę. Dealer w ciągu ostatnich miesięcy zrealizował kilka imponujących kontraktów, z czego na szczególną uwagę zasługuje zwłaszcza zamówienie dla pojedynczego klienta 500 elektrycznych pojazdów dostawczych Toyoty. Do tego dochodzi m.in. kontrakt na 327 aut dla jednej z ogólnopolskich sieci supermarketów. O sile Grupy Romanowski we flotach świadczą twarde liczby: dealer obsłużył w pierwszej połowie 2025 r. już około 2,5 tys. zamówień dla firm.

Nominowani 2025

Emil Frey Polska

Dealer angażuje się w promowanie bezpłatnych badań i konsultacji dla kobiet oraz mężczyzn – dostępnych także na terenie lokalizacji dealera. Firma przyczyniła się m.in. do tego, że 174 kobiety wykonały mammografię, ponad 200 osób zbadało słuch, a przeszło 250 skorzystało z porad specjalistów, z czego część rozpoczęła później pracę z dietetykiem i trenerem. Grupa jest ponadto aktywna na polu dbania o środowisko: sadzi rośliny, wspiera zoo, a na swoich dachach instaluje ule. Ciekawą inicjatywą są także „Czerwone Paski”, czyli organizowane przez firmę spotkania z wyjątkowymi gośćmi, a zarazem nagradzanie dzieci pracowników z bardzo dobrymi wynikami w nauce lub osiągnięciami na polach sportowym i społecznym.

Grupa Korczyk

Toyota Czajka

Grupa Cygan

Firma Korczyk z Bielska-Białej, dealer Skody i Kii, stawia na pomoc tym, którzy są często najmniej widoczni – seniorom. Z jednej strony firma uczestniczy w programie „Złota Rączka”, realizowanym przez Spółdzielnię Socjalną Synergia z Bielska-Białej (firma użycza auta tzw. złotej rączce, która świadczy bezpłatnie drobne naprawy osobom starszym i z orzeczeniem o niepełnosprawności). Z drugiej – angażuje się w pomoc lokalnemu DPS-owi „Dom Nauczyciela”. Placówkę tę zamieszkuje około 90 seniorów, dla których dealer organizuje paczki, prezenty okolicznościowe i spotkania z pracownikami.

Toyota Czajka to dealer, który angażuje się pomocowo na wielu polach: wspiera Fundację Iskierka (tworząc razem z nią projekt „Toyota w świat z dziećmi chorymi onkologicznie”, w ramach którego firma przekazała już fundacji model Toyoty Proace City), pomaga paraolimpijczykowi Patrykowi Chojnowskiemu, a ponadto wykazuje się na polu kultury, współpracując z Silesia-Film w Katowicach oraz Śląskim Centrum Wolności i Solidarności.

Nominowani 2025

Emil Frey Polska

Członek zarządu Toyota & Lexus Romanowski z 30-letnim stażem w branży automotive. W ramach grupy zarządza m.in. salonami Lexusa (Kraków, Kielce), które od 2007 r. utrzymują pozycję sprzedażowego lidera marki w Polsce, a od 2024 r. dzierżą miano największej grupy dealerskiej Lexusa w Europie (2245 wydanych aut). Współautor największego w historii europejskiego kontraktu flotowego Toyoty na dostawę pojazdów elektrycznych (500 modeli Proace Max). Poza firmą działacz społeczny związany m.in. z Konfederacją Lewiatan i Radą Dialogu Społecznego. Odznaczony medalem Honoris Gratia za zasługi dla miasta Krakowa.

Przemysław Celej

(Emil Frey Polska)

Mateusz Rozumek

(FC Auto System)

Michał Akszak-Okińczyc

(Toyota & Lexus Romanowski)

Menedżer od 15 lat związany z Emil Frey Polska. W 2020 r. przejął odpowiedzialność za posprzedaż grupy we wszystkich oddziałach i markach (Bawaria Motors, MB Motors, Bohemia Motors, City Motors, PGArt). Jako szef aftersales może pochwalić się m.in. istotnym wzrostem sprzedaży roboczogodzin na zlecenie, a także podniesieniem rentowności flagowej blacharni grupy – PGArt w Jankach (i to mimo faktu, że w strukturze budżetowej Emil Frey przychody działu blacharsko-lakierniczego zasilane są wyłącznie przez robociznę oraz materiały lakiernicze). W marcu br. podjął się kolejnego wyzwania, przyjmując stanowisko brand menedżera w grupie Bohemia Motors, spółce zależnej związanej ze Skodą i Volkswagenem.

Nominacja za imponujący rozwój powiązanej z dealerstwem firmy specjalistycznych zabudów i modyfikacji pojazdów. Z Mateuszem Rozumkiem jako dyrektorem zarządzającym i prezesem FC Auto System stworzyło nowoczesną infrastrukturę (pierwszy w Europie salon zabudów z ekspozycją aut i profesjonalnym zapleczem produkcyjno-serwisowym), nawiązało strategiczne partnerstwa (ITS, kontrakty dla służb mundurowych, wojska), a także ugruntowało pozycję branżowego eksperta (obsługa – również administracyjna – programów mobilności dla osób niepełnosprawnych, organizacja autorskich targów, szkoleń i konferencji).

Nominowani 2025

Emil Frey Polska

Z rodzinną firmą Dynamic Motors związany od dziecka. Od ponad dwóch lat na stanowisku dyrektora zarządzającego i wiceprezesa zarządu spółki. Pod jego sterami usprawniono strukturę organizacyjną biznesu, rozwinięto sprzedaż flotową, a także uruchomiono czwarty punkt pod szyldem BMW (BMW Premium Selection oraz ASO w Bydgoszczy przy ul. Fordońskiej). Poza Bydgoszczą (dwie lokalizacje) grupa prowadzi dealerstwa w Toruniu i Płocku. W 2024 r. Dynamic Motors sprzedało blisko 1250 nowych aut BMW oraz MINI.

Julia Pakosz
(Inter Car Silesia | ICS moto)

Dawid Makurat

(Grupa Makurat)

Adam Jaworski
(Dynamic Motors)

Współwłaścicielka Inter Car Silesia (Mercedes, Volvo, a od niedawna również BYD). W grupie odpowiada za wprowadzanie nowych marek i lokalizacji. Obecnie z sukcesami otwiera rodzinną firmę na brandy z Państwa Środka: po uruchomieniu salonu BYD w Gliwicach portfolio dealera uzupełnią wkrótce prawdopodobnie kolejne chińskie marki. W strukturach firmy zajmuje się również cyfrową transformacją biznesu. Absolwentka Akademii Dealer Business Management dla następców.

Współwłaściciel wielobranżowej Grupy Makurat z Trójmiasta, posiadającej w portfolio certyfikowane serwisy blacharsko-lakiernicze, ASO Grupy Volkswagen oraz stacje aut używanych i nowych (poza motoryzacją grupa prowadzi działalność budowlaną, deweloperską oraz posiada firmę z sektora produkcji wentylacji przemysłowych). Dawid Makurat zarządza segmentem nowych pojazdów, wprowadzaniem do portfolio kolejnych marek (autoryzacje KGM, Forthinga i DFSK), a także całym segmentem blacharskim. W 2025 r. dealer zamierza sprzedać powyżej 2,2 tys. samochodów (nowych i używanych).

Nominowani 2025

Emil Frey Polska

Nie zdarzyło się jeszcze, by wśród osób nominowanych do Nagród Rynku znalazł się obcokrajowiec, ale też na palcach jednej ręki moglibyśmy policzyć przykłady zagranicznej ekspansji nad Wisłą. Na przełomie 2024 i 2025 r. „monotonię” w tym zakresie przerwało Autotorino, wygrywając wyścig o producencki salon Mercedesa w Warszawie. Za powodzeniem całej operacji stanął Mattia Vanini, wiceprezes włoskiego giganta oraz szef ATflow, powiązanej z dealerem spółki zajmującej się dystrybucją marek takich jak Ineos, KGM czy XPeng. W ostatnich latach Mattia Vanini przejmował coraz więcej obowiązków w Grupie Autotorino, blisko współpracując z ojcem Plinio i osiągając liczne sukcesy na rodzimym rynku.

Krzysztof i Maciej Walderowie

(Grupa Walder)

Tadeusz Zdunek

(Grupa Zdunek)

Mattia Vanini

(Grupa Autotorino)

Podwójne nominacje w ramach Nagród Rynku Dealerskiego należą do rzadkości, ale tym razem nie mogło być inaczej. Przez ostatnie lata bracia Krzysztof i Maciej Walderowie regularnie dokładali kolejne cegiełki, do tego, by stać się drugą co do wielkości grupą dealerską w północnej Polsce. W 2024 r. Toyota & Lexus Walder sprzedała ponad 7 tys. nowych pojazdów, notując niemal 50-proc. wzrost wolumenu. Biznesowe plany braci Walder sięgają jednak daleko poza matecznik firmy – w zeszłym roku dealer przeprowadził zaskakujący ruch, przejmując działalność Grupy Ja-Now-An w Zabrzu, w tym zaś otworzył działalność w Słupsku po nabyciu spółki AMS Staniuk.

Motoryzacyjne imperium Tadeusza Zdunka, które już wkrótce będzie świętować półwiecze działalności, stanowi żywy dowód tego, jak ważne w biznesie jest silne przywództwo, długoterminowa perspektywa i otwartość na zmiany. Grupa prowadzona przez nestora polskiej branży dealerskiej wydaje się na ten moment niezatapialna, bazując swoją działalność na niezwykle silnych fundamentach (których efektem był znaczny 34-proc. wzrost wolumenu w 2024 r.): zdolnej kadrze zarządzającej, wielomarkowej ofercie opierającej się zarówno na markach wolumenowych, jak i segmencie premium (a od niedawna – także na „chińczykach”), wreszcie – bardzo mocnym zapleczu serwisowym.

FORMULARZ GŁOSOWANIA NA
NAGRODY RYNKU DEALERSKIEGO 2025

Głosowanie trwa do 12 września (do godz. 23.59)


Pamiętaj: W każdej kategorii możesz zagłosować tylko raz.

Zdecydują Kapituła i internet

Sposób wyłonienia laureatów będzie taki, jak w poprzednich latach. Przypomnijmy: o zwycięstwie w każdej kategorii decydują dwa rodzaje głosów - głosy oddane przez członków Kapituły Nagród (75 proc. wagi) oraz głosy internautów (25 proc.). Szczegóły wyboru laureatów Nagród Rynku określa Regulamin.

Laureatów 15. edycji Nagród Rynku Dealerskiego poznamy podczas wieczornej Gali Kongresu Dealerów, 23 września w Łodzi.


Szczegółowy opis nagrodzonych firm oraz osób, a także rozmowy z laureatami znajdą się z kolei w październikowym „Dealerze”. Okładka miesięcznika będzie wtedy należeć tradycyjnie do Człowieka Roku, a pozostali laureaci również zyskają odpowiednią ekspozycję.

PEŁNA LISTA LAUREATÓW NAGRÓD RYNKU DEALERSKIEGO 2024

Emil Frey Polska

Polska scena motoryzacyjna była w ostatnich latach świadkiem kilku spektakularnych przejęć. W 2022 r. głośno było o akwizycji RRG Warszawa przez Grupę PGD, zaś już rok później wszyscy mówili o transakcji między Grupą Cichy-Zasada oraz Auto Wimarem. W tym, jednym z najgłośniejszych ruchów był bez wątpienia zakup 100 proc. udziałów w producenckiej stacji Mercedesa w Sosnowcu przez właściciela Duda-Cars. Kompleks o powierzchni 8,5 tys. m2 to dla dealera szansa na rozpoczęcie działalności na nowym dla siebie rynku – aglomeracji śląskiej, a przy tym dowód na to, że w zarządzie firmy cały czas praca wre – ledwie rok temu informowaliśmy przecież o połączeniu Duda-Cars z Grupą Voyager.


Pozostali nominowani:

Grupa Krotoski,

Grupa Walder

Duda-Cars

Ostatnie kwartały są dla Grupy Adamowscy przełomowe. Najpierw dealer Renault i Dacii ze Starogardu Gdańskiego i Grudziądza wzbogacił się o dwa nowe punkty z autami francuskiego koncernu w Płocku i Włocławku, prowadzone dotąd przez firmę Auto Serwis Pasikowski. Wejście na nowy dla siebie rynek Mazowsza to jednak nie koniec ekspansji i salonowych inwestycji Grupy Adamowscy. Dealer sfinalizował już bowiem także transakcję nabycia udziałów w firmie Uni-Car, prowadzącej salony Renault i Dacii w Bydgoszczy oraz Chojnicach. Potrojenie swojego wolumenu sprzedaży w mniej niż rok? Coś, co nie zdarzyło się do tej pory na polskim rynku dealerskim? Jak widać, można.


Pozostali nominowani:

Auto Group Polska,

ZK Motors

Grupa Adamowscy

Dla grupy Dynamica pojazdy używane to pełnoprawny, wyraźnie wyodrębniony biznes. Samochody z drugiej ręki firma sprzedaje w ramach dwóch autorskich brandów – CarOutlet (dobre, sprawdzone pojazdy w przystępnej cenie) oraz CarSelect (auta premium; samochody młodsze, droższe, z wyższego segmentu). Profesjonalne i przemyślane podejście do biznesu przynosi rezultaty. Dynamica w ubiegłym roku sprzedała 1144 samochody używane, o 35 proc. więcej w porównaniu z 2022 r., i osiągnęła wskaźnik używane/nowe na poziomie 0,44.


Pozostali nominowani:

Grupa Jaworski,

Zimny Auto

Dynamica

Emil Frey Polska

Flota przez duże F – można by rzec o działalności flotowej krajowego lidera sprzedaży nowych aut. Grupa Cichy-Zasada prowadzi cztery centra flotowe w największych miastach w Polsce (Szczecin, Poznań, Warszawa, Kraków), a przy tym oferuje odbiór pojazdów w 17 lokalizacjach na terenie kraju. W obszarze obsługi posprzedażowej klienci flotowi mogą zaś skorzystać z usług 38 serwisów mechanicznych, 13 warsztatów blacharsko-lakierniczych i 3 centrów napraw baterii. W parze ze skalą działalności dealera idzie oczywiście doświadczenie i specjalizacja handlowców flotowych, którzy z sukcesem realizują kolejne kontrakty.


Pozostali nominowani:

Grupa Lellek,

Grupa Romanowski

Grupa Cichy-Zasada

Firma przyczynia się do rozwoju innowacyjnej technologii wczesnego wykrywania raka piersi, a przy tym zachęca kobiety do robienia badań profilaktycznych. Dealer, kojarzony przede wszystkim z Mercedesem, jest partnerem krakowskiego startupu Ailis, który stworzył unikalne na skalę światową urządzenie, dzięki któremu nowotwór może zostać wykryty wcześniej niż przy zastosowaniu „tradycyjnej” technologii. To oczywiście tylko przykład działań charytatywnych firmy, Sobiesław Zasada Automotive wspiera od lat m.in. fundację im. Wisławy Szymborskiej.


Pozostali nominowani:

Auto Partner Garcarek,

Grupa Wadowscy

Sobiesław Zasada Automotive

Daniel Lewandowski

Jeden z najlepszych w Polsce specjalistów w obszarze dealerskiej sprzedaży aut używanych. W przeszłości związany z Grupą Plichta, która pod jego rządami regularnie zdobywała tytuł największego dealera w segmencie pojazdów z drugiej ręki. Obecnie wdraża strategię rozwoju biznesu samochodów używanych w Grupie Cichy-Zasada (a także nową, opartą na czterech dyrektorach regionalnych, strukturę organizacyjną działu). Pierwsze efekty to wzrost wolumenu sprzedaży w 2023 r. o 55 proc. (i awans na 2. miejsce w kraju), zwiększenie odkupów w kanale trade in o 70 proc. oraz ponad 40-proc. wzrost penetracji finansowania.


Pozostali nominowani:

Grzegorz Bogacz,

Karol Gawin

Emil Frey Polska

Menedżer sprzedaży, sukcesor w Odyssey Dealer Group oraz modelowy przykład zaplanowanej ścieżki kariery w rodzinnym biznesie, w 2021 roku ukończył Dealer Akademię dla następców. W grupie Odyssey w 2015 roku zaczynał jako sprzedawca nowych aut. Na stanowisku menedżerskim od 2020 roku, gdy został szefem sprzedaży flotowej w Maździe. W 2021 roku przejął zarządzanie całą strukturą sprzedażową japońskiego brandu w grupie Odyssey, w tym w nowej stacji w Białymstoku przejętej w 2024 roku. Stołeczne dealerstwo pozostaje liderem sprzedaży Mazdy w Polsce i intensywnie rozwija pozycję marki w segmencie korporacyjnym.


Pozostali nominowani:

Błażej Jarząb,

Michał Kozłowski

Filip Alama

Konsekwencja i rozwój – gdybyśmy wieloletnią biznesową aktywność Tomasza Bednarka musieli scharakteryzować za pomocą kilku słów, nasz wybór byłby prosty. To właśnie te cechy pozwoliły dealerowi wywodzącemu się z Dobronia stać się jednym z czołowych przedstawicieli BMW w Polsce. W ubiegłym roku firma rozszerzyła ponadto markową ofertę o kolejną markę premium – Volvo, a przed kilkoma tygodniami otworzyła odrębny salon motocyklowy BMW Motorrad, cały czas pozostając przy tym wierna zasadom nakreślonym przed laty przez właściciela – budowie nowych lokalizacji od zera. Dzisiaj to już rzadkość.


Pozostali nominowani:

Marcin Kostrzewski,

Krzysztof Landowski

Tomasz Bednarek


23-24 września, Łódź

Spotkanie branży!

2 dni, 18 prelegentów

20-minutowe wystąpienia

20-min. wystąpienia

W TYM ROKU NA SCENIE KONGRESU WYSTĄPIĄ MIĘDZY INNYMI:

Image

Kongres Dealerów 2024 właśnie trwa!

| Herra

| Ławniczak

| Orłowicz

| Lewandowski

| Wójcik

Herra

Herra, Ławniczak, Orłowicz,

Lewandowski, Wójcik i inni...

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

NAGRODY

SPOTKANIE

PROGRAM

Prelekcje „szyte” pod potrzeby właścicieli i menedżerów stacji dealerskiej

BANKIET

WYSTAWA

BADANIE SATYSFAKCJI

Dołacz do grona 900 uczestników. Korzystaj z 30 godzin spotkań i rozmów w kuluarach

W ciągu 2 dni w jednym miejscu wszyscy najważniejsi biznesowi partnerzy dealerów

Prezentacja Badania to jedna z najbardziej emocjonujących chwil na Kongresie

Gala Nagród Rynku, czyli rozdanie dealerskich Oscarów

Przy lampce wina i dobrej muzyce rozmowy nabierają bardziej luźnego charakteru

Obserwuj nas na:

ul. Komitetu Obrony Robotników 56
02-146 Warszawa