O Kongresie
Oddaj swój głos
Zgłoś Kandydata
Oddaj swój głos

Gala Nagród Rynku Dealerskiego 2024 | Łódź, 24 września, godz. 19:30

Kto człowiekiem roku, kto najlepszą grupą?

Znamy oficjalne nominacje!

Zgłoś nominacje

Ponad 100 zgłoszeń od dealerów i firm z otoczenia branży, a potem kilkugodzinna debata w redakcji. Wybór tegorocznych nominacji do Nagród Rynku okazał się nie lada wyzwaniem. Zwycięzców wyłonią jak zwykle Kapituła Nagród oraz internauci. Czas na Wasz ruch –zdecydujcie, kto w tym roku najbardziej zasługuje na wyróżnienie.


Głosować możecie do 13 września (do godz. 23.59). Oficjalne ogłoszenie zwycięzców 24 września, o godz. 19.30, podczas wieczornej, uroczystej gali na Kongresie Dealerów.

Trwa głosowanie do 14. edycji Nagród Rynku Dealerskiego

Image

Kto człowiekiem roku, kto najlepszą grupą? Znamy oficjalne nominacje!

W tym roku tytuł Dealera Roku przyznamy w 4 kategoriach:

Duża Grupa Dealerska (powyżej 5 lokalizacji)

Grupa Dealerska (do 5 lokalizacji)

Dealer Aut Używanych

Dealer Flotowy (nagroda za skuteczną

sprzedaż i obsługę firm)

Tradycyjnie wyróżnimy nie tylko osiągnięcia biznesowe,
ale także branżowe działania charytatywne:

Dealer Dobrych Uczynków

A także przyznamy 3 prestiżowe nagrody osobiste:

Menedżer Roku

Wschodząca Gwiazda Rynku Dealerskiego

Człowiek Roku Miesięcznika Dealer

Aby zagłosować na swojego faworyta wystarczy kliknąć w poniższy przycisk!

GŁOSUJĘ

CZYM SĄ NAGRODY RYNKU DEALERSKIEGO?

Nagrody Rynku Dealerskiego są uhonorowaniem firm i osób, które poprzez realizację ciekawych i odważnych działań osiągają wysoką dynamikę wzrostu, bądź które nowatorskimi koncepcjami i systematyczną pracą umacniają swoje biznesy oraz renomę branży automotive w Polsce. Każda z nagród to docenienie nie tylko strategii i skuteczności biznesowej, ale także intuicji, charakteru i indywidualnych umiejętności laureata.

Nagrody Rynku Dealerskiego przyznawane są przez Miesięcznik Dealer od 2011 r.

Image

Gala Nagród Rynku Dealerskiego 2024

Łódź, 24 września, godz. 19:30

Nominowani 2024

Emil Frey Polska

Polska scena motoryzacyjna była w ostatnich latach świadkiem kilku spektakularnych przejęć. W 2022 r. głośno było o akwizycji RRG Warszawa przez Grupę PGD, zaś już rok później wszyscy mówili o transakcji między Grupą Cichy-Zasada oraz Auto Wimarem. W tym, jednym z najgłośniejszych ruchów był bez wątpienia zakup 100 proc. udziałów w producenckiej stacji Mercedesa w Sosnowcu przez właściciela Duda-Cars. Kompleks o powierzchni 8,5 tys. km2 to dla dealera szansa na rozpoczęcie działalności na nowym dla siebie rynku – aglomeracji śląskiej, a przy tym dowód na to, że w zarządzie firmy cały czas praca wre – ledwie rok temu informowaliśmy przecież o połączeniu Duda-Cars z Grupą Voyager.

Grupa Krotoski

Grupa Walder

Duda-Cars

Wejście w zupełnie nowe dla siebie marki to zawsze ryzyko, tym bardziej, jeśli są to brandy z takiego kierunku jak Chiny. Wiele wskazuje jednak na to, że zarządzający Grupą Krotoski postawili na dobrego konia i stworzyli oparty na wynajmie obiektów skuteczny model biznesowy pozwalający na błyskawiczną multiplikację „chińskich” salonów. Najważniejszy z nowych nabytków w ofercie firmy – marka MG – potrzebował zaledwie kilku miesięcy, by przebić się do świadomości klientów. Duża w tym zasługa wspomnianej strategii, która umożliwiła otwarcie w ciągu zaledwie kilku miesięcy nie jednego, nie dwóch, lecz aż sześciu punktów producenta z Dalekiego Wschodu.

Jeszcze kilka lat temu Grupa Walder mogła rywalizować o tytuł najlepszego dealera w kategorii 1-2 lokalizacje. Dzisiaj przedstawiciel Toyoty walczy o miano drugiej siły na Pomorzu i trzeba powiedzieć, że robi to całkiem skutecznie, choć nawiązując do najciekawszego ruchu z udziałem dealera, musimy przenieść się na południe kraju. W ramach transakcji, którą chyba mało kto potrafiłby przewidzieć, Grupa Walder przejęła bowiem od firmy Ja-Now-An stację Toyoty w Zabrzu. W kategorii śmiałych posunięć niewątpliwie jeden z tegorocznych faworytów.

Nominowani 2024

Emil Frey Polska

Autor nie tylko najbardziej spektakularnego (37 miejsc w górę) awansu na ostatniej Liście TOP50, ale przede wszystkim – stanowiącego genezę tego imponującego „skoku” – zaskakującego połączenia dwóch firm należących do jednej grupy kapitałowej. W efekcie Auto Group Polska oraz Motorpol Wrocław funkcjonują obecnie w ramach wspólnego KRS-u, a z dwóch dużych graczy powstał jeden bardzo duży, który zameldował się w polskim TOP20 (związana z Volkswagenem grupa sprzedała w 2023 r. ponad 5,5 tys. nowych aut). Ciekawy przykład ucieczki do przodu i chęci maksymalnego skorzystania z efektu skali.

Grupa Adamowscy

ZK Motors

Auto Group Polska

Ostatnie kwartały są dla Grupy Adamowscy przełomowe. Najpierw dealer Renault i Dacii ze Starogardu Gdańskiego i Grudziądza wzbogacił się o dwa nowe punkty z autami francuskiego koncernu w Płocku i Włocławku, prowadzone dotąd przez firmę Auto Serwis Pasikowski. Wejście na nowy dla siebie rynek Mazowsza to jednak prawdopodobnie nie koniec ekspansji i salonowych inwestycji Grupy Adamowscy. Firma proceduje obecnie transakcję nabycia udziałów w firmie Uni-Car, prowadzącej salony Renault i Dacii w Bydgoszczy oraz Chojnicach. Potrojenie swojego wolumenu sprzedaży w mniej niż rok? Coś co nigdy nie zdarzyło się do tej pory na polskim rynku dealerskim? Wiele na to wskazuje.

Wraz z otwarciem we wrześniu ubiegłego roku trzeciego – po Kielcach i Rzeszowie – salonu związanego z Grupą BMW, ZK Motors stało się jednym z najważniejszych przedstawicieli niemieckiego producenta w rejonie Polski południowo-wschodniej. Nowy obiekt BMW oraz MINI zlokalizowany w Radomiu oznacza debiut obu marek w stolicy dawnego województwa radomskiego, choć sam dealer jest związany z miastem już od dekady za sprawą punktów Yamahy oraz BMW Motorrad. Trudno o lepszy biznesowy przykład na to, że nawet w okresie postępującej konsolidacji firmy spoza ścisłej sprzedażowej czołówki nie są skazane na stagnacje.

Nominowani 2024

Emil Frey Polska

Dla grupy Dynamica pojazdy używane to pełnoprawny, wyraźnie wyodrębniony biznes. Samochody z drugiej ręki firma sprzedaje w ramach dwóch autorskich brandów – CarOutlet (dobre, sprawdzone pojazdy w przystępnej cenie) oraz CarSelect (auta premium; samochody młodsze, droższe, z wyższego segmentu). Profesjonalne i przemyślane podejście do biznesu przynosi rezultaty. Dynamica w ubiegłym roku sprzedała 1144 samochody używane, o 35 proc. więcej w porównaniu z 2022 r., i osiągnęła wskaźnik używane/nowe na poziomie 0,44.

Grupa Jaworski

Zimny Auto

Dynamica

Klienci z województwa kujawsko-pomorskiego (i nie tylko) dobrze wiedzą, dokąd udać się po pewne auto używane. Doceniają wyselekcjonowaną ofertę samochodów oraz obsługę na najwyższym poziomie, którą oferuje w swoich salonach w Bydgoszczy i Włocławku Toyota Jaworski, a także powiązane z nią właścicielsko stacje BMW Dynamic Motors (w Toruniu, Bydgoszczy i Płocku). Potwierdzają to liczby. Dealer sprzedał w ubiegłym roku 1602 samochody używane, zanotował aż 45-proc. roczny wzrost, a także doszedł do wskaźnika używane nowe powyżej 0,5.

Zimny Auto, dealer Skody, Seata, Cupry i Volkswagena z ponad 50-letnim doświadczeniem na rynku to firma, która mocno stawia również na samochody używane (w ubiegłym roku wygenerowała sprzedaż na poziomie 555 aut, notując aż 59 proc. wzrostu r/r). Pojazdy z tego segmentu, pod szyldem Zimny Samochody Używane, oferuje w stacjach w Łodzi i Piotrkowie Trybunalskim oraz w Tomaszowie Mazowieckim, gdzie prowadzi salon wyłącznie z autami używanymi. Niezwykle starannie dealer dba również o sferę online – na przejrzystej i funkcjonalnej stronie internetowej znajdziemy szczegółowo zaprezentowane samochody, poprosimy o wycenę dotychczasowego auta i zainicjujemy jego odkup.

Nominowani 2024

Emil Frey Polska

Flota przez duże F – można by rzec o działalności flotowej krajowego lidera sprzedaży nowych aut. Grupa Cichy-Zasada prowadzi cztery centra flotowe w największych miastach w Polsce (Szczecin, Poznań, Warszawa, Kraków), a przy tym oferuje odbiór pojazdów w 17 lokalizacjach na terenie kraju. W obszarze obsługi posprzedażowej klienci flotowi mogą zaś skorzystać z usług 38 serwisów mechanicznych, 13 warsztatów blacharsko-lakierniczych i 3 centrów napraw baterii. W parze ze skalą działalności dealera idzie oczywiście doświadczenie i specjalizacja handlowców flotowych, którzy z sukcesem realizują kolejne kontrakty.

Grupa Lellek

Grupa Romanowski

Grupa Cichy-Zasada

Współpraca z klientami firmowymi to od lat mocna strona Grupy Lellek. Zespół flotowych specjalistów z roku na rok pozyskuje nowych partnerów (szczególnie owocny dla gliwickiego, największego oddziału flotowego grupy był rok ubiegły). Dealer zapewnia fachowe wsparcie w zakresie zakupu i zarządzania flotą zarówno małym, jak i dużym firmom. Przykładem kompleksowego podejścia do tematu jest wydarzenie Fleet Days zorganizowane przez Centrum Flotowe Lellek Gliwice, podczas którego przedstawiciele zaproszonych firm poznali aktualne flotowe trendy, testowali auta dostępne u dealera oraz doskonalili umiejętności jazdy.

W 2023 roku Grupa Romanowski, wieloletni dealer Toyoty i Lexusa, sprzedała ponad 6,7 tys. aut, (+26 proc. r/r), co dało jej 12. miejsce na dealerskiej Liście TOP50. Duży wpływ na ten sukces miała niewątpliwie sprzedaż flotowa, bowiem Grupa Romanowski to sprawdzony partner firm, specjalizujący się tak w autach osobowych, jak i dostawczych. W salonach grupy w Krakowie, Kielcach i Radomiu klienci flotowi zawsze mogą liczyć na profesjonalne doradztwo i indywidualną ofertę, zaś krakowski salon Toyoty i Lexusa to dziś największy pod względem realizowanego wolumenu dealerski punkt sprzedaży w Polsce.

Nominowani 2024

Emil Frey Polska

Dealer spod Kalisza już od ponad dekady wspiera m.in. dom dziecka w Pleszewie. Corocznie współfinansuje przebywającym w nim dzieciom kolonie i wakacje, kupuje sprzęt do placówki, a także finansuje prezenty na Święta. Firma stawia na współpracę z małymi lokalnymi organizacjami, bo rozumie, że to one najbardziej potrzebują pomocy. Auto Partner Garcarek angażuje się ponadto we wspieranie – zwłaszcza sportowych – inicjatyw skierowanych do dzieci.

Grupa Wadowscy

Sobiesław Zasada Automotive

Auto Partner Garcarek

Krakowski dealer nie od dziś włącza się w pomoc potrzebującym. I robi to na swój, dość wyjątkowy, sposób. W 50-lecie istnienia firmy Grupa Wadowscy, zamiast organizować huczny jubileusz, przekazała 50 tys. zł organizacjom charytatywnym. Pieniądze trafiły do fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko, fundacji im. Brata Alberta, hospicjum św. Łazarza w Krakowie, a także Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami. Niezależnie od tej akcji firma wspiera także różnorodne inicjatywy sportowe czy kulturalne.

Firma przyczynia się do rozwoju innowacyjnej technologii wczesnego wykrywania raka piersi, a przy tym zachęca kobiety do robienia badań profilaktycznych. Dealer, kojarzony przede wszystkim z Mercedesem, jest partnerem krakowskiego startupu Ailis, który stworzył unikalne na skalę światową urządzenie, dzięki któremu nowotwór może zostać wykryty wcześniej niż przy zastosowaniu „tradycyjnej” technologii. To oczywiście tylko przykład działań charytatywnych firmy, Sobiesław Zasada Automotive wspiera od lat m.in. fundację im. Wisławy Szymborskiej.

Nominowani 2024

Emil Frey Polska

Menedżer zarządzający Grupą Lis, odpowiadający przede wszystkim za sprzedaż. Z firmą rodziny Lisów związany od ponad 15 lat, w czasie których dealer z niewielkiego Kalisza wyrósł na czołową grupę dealerską w Wielkopolsce. W 2023 r. dealer sprzedał ponad 3,3 tys. nowych samochodów 8 marek (Dacia, Ford, Hyundai, Maxus, Mitsubishi, Renault, Seres, Volvo), rosnąc rok do roku o blisko 25 proc. W najbliższym czasie do portfolio sprzedażowego firmy dołączą kolejne brandy – związane z chińskim Chery Omoda i Jaecoo.

Karol Gawin

(Grupa Zdunek)

Daniel Lewandowski

(Grupa Cichy-Zasada)

Grzegorz Bogacz

(Auto Centrum Lis)

Z motoryzacją związany od 25 lat. Menedżer mogący pochwalić się modelową ścieżką kariery: od pracownika, a następnie szefa magazynu części, przez dyrektora działu aftersales, aż po wiceprezesa grupy ds. obsługi posprzedażnej i administracji (we wszystkich 11 markach). Zarządza zespołem 350 osób, dodatkowo odpowiada za nadzór merytoryczny inwestycji realizowanych przez dealera w ostatnich latach (m.in. dwie nowe stacje BMW w Gdyni i Gdańsku, finalizowana budowa obiektów motoryzacyjnych Renault i Stellantisa przy obwodnicy Trójmiasta). Absolwent studiów MBA i Dealer Akademii Business Management.

Jeden z najlepszych w Polsce specjalistów w obszarze dealerskiej sprzedaży aut używanych. W przeszłości związany z Grupą Plichta, która pod jego rządami regularnie zdobywała tytuł największego dealera w segmencie pojazdów z drugiej ręki. Obecnie wdraża strategię rozwoju biznesu samochodów używanych w Grupie Cichy-Zasada (a także nową, opartą na czterech dyrektorach regionalnych, strukturę organizacyjną działu). Pierwsze efekty to wzrost wolumenu sprzedaży w 2023 r. o 55 proc. (i awans na 2. miejsce w kraju), zwiększenie odkupów w kanale trade in o 70 proc. oraz ponad 40-proc. wzrost penetracji finansowania.

Nominowani 2024

Emil Frey Polska

Menedżer sprzedaży, sukcesor w Odyssey Dealer Group oraz modelowy przykład zaplanowanej ścieżki kariery w rodzinnym biznesie, w 2021 roku ukończył Dealer Akademię dla następców. W grupie Odyssey w 2015 roku zaczynał jako sprzedawca nowych aut. Na stanowisku menedżerskim od 2020 roku, gdy został szefem sprzedaży flotowej w Maździe. W 2021 roku przejął zarządzanie całą strukturą sprzedażową japońskiego brandu w grupie Odyssey, w tym w nowej stacji w Białymstoku przejętej w 2024 roku. Stołeczne dealerstwo pozostaje liderem sprzedaży Mazdy w Polsce i intensywnie rozwija pozycję marki w segmencie korporacyjnym.

Błażej Jarząb

(Grupa Lellek)

Michał Kozłowski

(Grupa Kozłowski)

Filip Alama

(Odyssey Dealer Group)

Dyrektor opolskiego oddziału Grupy Lellek zarządzający obszarem posprzedaży. Pracę w firmie zaczynał w 2015 r., od stworzenia od zera działu call center (z 3-osobowej skromnej komórki zbudował kilkunastoosobowy dział obsługujący klientów przez 7 dni w tygodniu). Orędownik nowoczesnych technologii, szerokiego wykorzystywania w biznesie tzw. kompetencji miękkich oraz partnerskich relacji z załogą. W 2020 r. objął kierownictwo nad działem marketingu, w 2024 r. został dodatkowo szefem segmentu IT oraz aftersales. Wykładowca na WSB Merito w Opolu, posiadacz dyplomu MBA, absolwent Dealer Akademii.

Wiceprezes i współwłaściciel zachodniopomorskiej Grupy Kozłowski, mający pod swoją pieczą marki Toyota oraz Lexus. W rodzinnej firmie od blisko 15 lat, przez ten czas z sukcesami uczył się realiów branży, a w dalszej kolejności – zarządzania dealerskim biznesem (Grupa ze Szczecina i Nowogardu ma za sobą bardzo udany okres: w 2023 r. urosła sprzedażowo o niemal 29 proc., przekraczając 2,3 tys. nowych samochodów). Absolwent Dealer Akademii Business Management, otwarty na innowacyjne narzędzia i metody pracy.

Nominowani 2024

Emil Frey Polska

Konsekwencja i rozwój – gdybyśmy wieloletnią biznesową aktywność Tomasza Bednarka musieli scharakteryzować za pomocą kilku słów, nasz wybór byłby prosty. To właśnie te cechy pozwoliły dealerowi wywodzącemu się z Dobronia stać się jednym z czołowych przedstawicieli BMW w Polsce. W ubiegłym roku firma rozszerzyła ponadto markową ofertę o kolejną markę premium – Volvo, a przed kilkoma tygodniami otworzyła odrębny salon motocyklowy BMW Motorrad, cały czas pozostając przy tym wierna zasadom nakreślonym przed laty przez właściciela – budowie nowych lokalizacji od zera. Dzisiaj to już rzadkość.

Marcin Kostrzewski

(Emil Frey Polska)

Krzysztof Landowski

(Grupa Adamowscy)

Tomasz Bednarek

(Grupa Bednarek)

Choć nowy prezes zarządu Emil Frey Polska objął prestiżowe stanowisko dopiero w lipcu, już na wstępie zapisał się w historii branży, będąc pierwszym Polakiem na szczycie krajowego przedstawicielstwa największej grupy dealerskiej w Europie. I nie ma w tym ani krzty przypadku – Marcin Kostrzewski przez kilkanaście lat z powodzeniem nadzorował bowiem działania MB Motors, dealera Mercedesa funkcjonującego w ramach grupy, realizując z rozmachem kolejne inwestycje (m.in. MB Motors Janki) oraz wdrażając innowacyjne rozwiązania, które regularnie przekładały się na bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Teraz nadszedł czas, aby przenieść swoje pomysły na poziom całej grupy.

Nie jest sytuacją codzienną, by dealer sprzedający rocznie kilkaset aut w dwóch obiektach jednym ruchem nie tylko podwoił swój dotychczasowy wolumen, ale też lokalizacyjne portfolio, wchodząc przy tym na zupełnie nowe dla siebie rynki. Za sprawą Krzysztofa Landowskiego, prezesa firmy Adamowscy, niemożliwe stało się faktem. Na początku 2024 r. dealer nabył 100 proc. udziałów Auto Serwisu Pasikowski, rozpoczynając działalność w Płocku i Włocławku. A to zapewne nie koniec, bo do UOKiK-u trafiło już pismo z prośbą o zgodę na przejęcie przez Grupę Adamowscy kontroli nad bydgoską stacją Renault i Dacii – firmą Uni-Car.

FORMULARZ GŁOSOWANIA NA
NAGRODY RYNKU DEALERSKIEGO 2024

Głosowanie trwa do 13 września (do godz. 23.59)


Pamiętaj: W każdej kategorii możesz zagłosować tylko raz.

Zdecydują Kapituła i internet

Sposób wyłonienia laureatów będzie taki, jak w poprzednim roku. Przypomnijmy, o zwycięstwie w każdej kategorii decydują dwa rodzaje głosów: głosy oddane przez członków Kapituły Nagród (75 proc. wagi) oraz głosy internautów (25 proc.). Szczegóły wyboru laureatów Nagród Rynku określa Regulamin.

Laureatów 14. edycji Nagród Rynku Dealerskiego poznamy podczas wieczornej Gali Kongresu Dealerów, 24 września w Łodzi.


Szczegółowy opis nagrodzonych firm oraz osób, a także rozmowy z laureatami znajdą się z kolei w październikowym „Dealerze”. Wówczas okładka miesięcznika będzie należeć tradycyjnie do Człowieka Roku. Odpowiednią ekspozycję zyskają także pozostali laureaci.

LISTA LAUREATÓW NAGRÓD RYNKU DEALERSKIEGO 2023

Emil Frey Polska

Od czego w ogóle zacząć? Analizując wszystkie transakcje przeprowadzone przez Bemo w trakcie ostatnich kilkunastu miesięcy, trudno się nie pogubić, bo firma działała na wielu frontach i rynkach, zwłaszcza tam, gdzie w grę wchodziły marki Stellantisa. Wydaje się jednak, że na pierwszy plan wysuwają się poszerzenie portfolio o autoryzację Opla (Łódź, Poznań, Warszawa) oraz budowa wielomarkowego centrum motoryzacyjnego w podwarszawskich Falentach. Ale do „wyliczanki” należy też doliczyć kolejne dealerstwa Auto Clubu – stacje Citroena i Peugeota w Szczecinie, czy, sprawa zupełnie świeża – przejęcie Grupy Szpot, prowadzącej obiekty Opla, Citroena oraz Hyundaia w Swarzędzu k. Poznania.


Pozostali nominowani: Auto Forum, Grupa Cichy-Zasada

Grupa Bemo

Toyota Bielany to prawdziwy fenomen. Firma związana jest z japońską marką od ponad 30 lat. Działa w jednym dealerstwie na warszawskich Bielanach. Pojedyncza lokalizacja nie hamuje jednak dealera przed rozwojem. Wręcz przeciwnie – wypracowuje on w „mateczniku” coraz lepsze wyniki. W 2022 r. firma sprzedała 3766 nowych aut, notując ponad 43 proc. wzrostu (to najlepszy wskaźnik na Liście TOP50), zaś jej roczne przychody wzrosły w ostatnich czterech latach ponad dwa i pół raza (ze 174 mln zł w 2019 r. do 438 mln w 2022).


Pozostali nominowani: Auto-Servis Boroń, Grupa Germaz

Toyota Bielany

Największy autoryzowany dealer aut używanych w Polsce, który na czele zestawienia utrzymuje się od 5 lat. W 2022 r. sprzedaż aut z drugiej ręki na poziomie ponad 6,4 tys. szt. pozwoliła firmie wyprzedzić wicelidera (Emil Frey Polska) aż o 1,2 tys. pojazdów. Dealer prezentuje samochody używane w salonach, na placach grupy, a także na dedykowanej stronie internetowej (używane.plichta.com.pl). Grupa Plichta stawia też na wysoką jakość – każdy z pojazdów przechodzi przed sprzedażą rygorystyczny, ponadstuetapowy, proces weryfikacyjny.


Pozostali nominowani: Dynamica, RiA

Grupa Plichta

Click to play video
Click to play video
Click to play video

Emil Frey Polska

Firma Dominiki i Dariusza Bońkowskich z salonami w Poznaniu, Gorzowie Wlkp. i Szczecinie wie, jak zdobyć zaufanie klientów flotowych. Dealer BMW, Jaguara, Land Rovera, MINI i Toyoty owocnie współpracuje z wieloletnimi partnerami i ciągle pozyskuje nowych. Kontraktem, który może robić wrażenie, jest zrealizowana ostatnio dostawa aut dla Żabki Polska. Dealer wydał firmie 500 egzemplarzy modelu Toyota Yaris Cross Hybrid. Z kolei kilkadziesiąt hybrydowych Corolli wyjechało niedawno od dealera do GLS Poland.


Pozostali nominowani: Toyota Dobrygowski, Grupa PGD

Grupa Bońkowscy

Dom Samochodowy Germaz od lat wspiera lokalne i ogólnopolskie inicjatywy, w tym te doskonale znane – Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy czy Szlachetną Paczkę. Firma angażuje się również w promocję zdrowia oraz pomoc pacjentom borykającym się z różnymi chorobami (zwłaszcza onkologicznymi) – pomaga logistycznie m.in. fundacji Cancer Fighters oraz prowadzi zbiórki dla wrocławskiego hospicjum Formuła Dobra. Dealer angażuje się ponadto we wspieranie klubów sportowych z regionu, a także schronisk dla zwierząt.


Pozostali nominowani: Ignaszak Auto Salony, Motorpol Wrocław

Germaz

Karol Obiegły

Prezes zarządu Grupy Cichy-Zasada, lidera polskiego rynku w kategorii sprzedaż nowych samochodów (w 2022 r., licząc wolumen firmy Sobiesław Zasada Automotive, grupa sprzedała ponad 18,5 tys. aut). Minione miesiące to kontynuacja ponadprzeciętnej aktywności Obiegłego i jego dealerstw: przejęcie stacji tworzących stołeczną grupę Auto Wimar, dopinanie transakcji z bielską firmą Inter-Welm, a także liczne inwestycje obiektowe, m.in. Audi w Wieliczce, Porsche w Szczecinie oraz Audi Select Plus w Nowym Sączu i Koszalinie.


Pozostali nominowani: Krzysztof Dudziak, Andrzej Miszkiewicz

Click to play video
Click to play video
Click to play video

Emil Frey Polska

W opolskim dealerstwie od 15 lat, ale jako właściciel i dyrektor zarządzający – dopiero od 2022 r. Przykład modelowej ścieżki rozwoju i udanej sukcesji w ramach rodzinnej firmy. Pracował jako sprzedawca i doradca serwisowy, zarówno w Mitsubishi, jak i w Kii. Dziś firma Szic to autoryzowany dealer Kii oraz serwis Mitsubishi, który mimo pojedynczej lokalizacji osiąga dobre wyniki finansowe i wolumenowe (w ub.r. blisko 500 nowych aut).


Pozostali nominowani: Łukasz Adamski, Michał Bąk

Sebastian Szic

Odwagi i wizji nie można odmówić też Pawłowi Czeredysowi, właścicielowi Grupy PTH, odpowiedzialnemu za odbudowę polskich struktur sieci SsangYonga. Nowy importer potrzebował zaledwie kilkunastu miesięcy, by z marki, która jeszcze do niedawna była nad Wisłą jedynie Kopciuszkiem, stworzyć brand liczący się na rynku. O tym, że szef Grupy PTH nie boi się iść pod prąd, świadczą również inne inwestycje dealera – rozwijanie współpracy z siecią Stellantisa oraz kolejne importerskie plany dotyczące marek z Dalekiego Wschodu.


Pozostali nominowani: Piotr i Błażej Mrugalscy, Ireneusz Sikora

Paweł Czeredys


Click to play video
Click to play video

24-25 września, Łódź

Spotkanie branży!

2 dni, 18 prelegentów

20-minutowe wystąpienia

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

NAGRODY

SPOTKANIE

PROGRAM

Prelekcje „szyte” pod potrzeby właścicieli i menedżerów stacji dealerskiej

BANKIET

WYSTAWA

BADANIE SATYSFAKCJI

Dołacz do grona około 800 uczestników. Korzystaj z 30 godzin spotkań i rozmów w kuluarach

W ciągu 2 dni w jednym miejscu wszyscy najważniejsi biznesowi partnerzy dealerów

Prezentacja Badania to jedna z najbardziej emocjonujących chwil na Kongresie

Gala Nagród Rynku, czyli rozdanie dealerskich Oscarów

Przy lampce wina i dobrej muzyce rozmowy nabierają bardziej luźnego charakteru

KONTAKT

Katarzyna Kaczorek

+48 888 409 681

Obserwuj nas na:

ul. Komitetu Obrony Robotników 56
02-146 Warszawa

Tel. 22 243 63 86
redakcja@miesiecznikdealer.pl
www.miesiecznikdealer.pl